2e reisverslag uit Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van FRITS - WaarBenJij.nu 2e reisverslag uit Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van FRITS - WaarBenJij.nu

2e reisverslag uit Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg FRITS

07 November 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

We zijn inmiddels een week op pad. Time flys, when it’s nice
Omdat het guur weer leek bij Christchurch, zijn we verder naar het zuiden getrokken, die dolfijnen kunnen we ergens anders ook wel zien. We hadden een heerlijke dag, het weer werd alleen maar mooier en de natuur ook. Per ongeluk stopten we in Geraldine, een plaatsje met leuke gezellige winkeltjes. Het is vakantie, dus namen we de tijd, heerlijk! Onze lunch was in een vintage café: allemaal verschillende oude stoelen, binnen fauteuils met fleurige grannys, schemerlampen en ander prullaria.
Na de lunch reden we door richting Tekapo ( zeg: tikkephoo). Wauw, wauw, wauw, wat een boel heuvels hier, met zoveel verschillende kleuren groen en op heel veel plaatsen bloeit de gele brem, schitterend! Het werd nóg mooier toen aan de horizon een strook bergen verscheen met sneeuw op de toppen. We zetten de camper aan een groot en vredig meer met al dat moois als uitzicht. ‘s Nachts gingen we sterren kijken, op de Mount St John, onder leiding van gidsen, die met een laser de sterren konden aanwijzen. Helaas praatten ze zó snel en enthousiast, dat het voor ons nauwelijks te volgen was. Wel hebben we duidelijk het Zuiderkruis gezien (symbool wat op hun vlag staat) en dat Orion hier op zijn kop staat, grappig toch?!
De volgende ochtend begonnen we met ontbijt in de zon aan het meer om daarna rustig in een café al onze apparatuur op te laden en bij te werken tijdens een heerlijke cappuccino. Ondertussen bekeek Tjitske weer alle winkels. Ze zijn bijna overal hetzelfde: wollen truien, sieraden van paua schelp, kiwi op T shirt, kiwi op onderzetters, kiwi op kaarten… Toen ik Tjitske een winkelmeisje vroeg of ze wel eens een kiwi had gezien, zei ze: “Nee, maar ik ben wel van plan een keer te gaan kijken, of anders in de dierentuin. “
We hebben de camper vlak bij de kust van Kakanui gezet. Vanmorgen vroeg uit bed, want om 6:08 kwam de zon op en wij waren gelukkige getuigen, druk om zoveel moois vast te leggen. Daarna verder geslapen en tegen 9:15 naar een kerkdienst van The Salvation Army gegaan. Omdat ze pas 10:30 begonnen konden wij lekker de zondag starten in een tearoom met luxe koffie en gebak. De dienst was goed te volgen, een viering, speciaal voor kinderen met veel vrolijke liedjes en bewegingen. Het was de eerste keer dat ik mezelf kon voorstellen als Joyce (my outlander name). Na de dienst mocht iedereen aanschuiven bij hun lunch. Allemaal zelf gemaakte lekkere hapjes, hmmmm. Mijn favoriet lag er ook: een soort brownie met mint, a la afther eight, maar dan heel veel chocola. Verder hebben we vandaag alleen maar gereden, tot voorbij Brighton. Nu staan we weer langs de kust, zomaar ergens tussen de struiken, jammer dat het vanaf 15:00 al regent. Vandaag is het prachtig weer en steken we het eiland over richting Queenstown.

• 07 November 2016 - 09:36

Leo:

hoi frans en tjitske ,
    ziet er allemaal goed uit ,pas maar op met al dat gebak.
    goed uitrusten hoor opa en oma voor de oppasdagen
    nb griepprik gehaald en ja hoor ik kreeg weer de griep daarom heet het zeker ook griepprik.
    gr hou jullie haaks

• 07 November 2016 - 10:15

Nel:

Dat klinkt allemaal heel plezierig, geniieten van natuur, elkaar, shoppen en heelijkheden.
    Zang en beweging in de dienst, fijn !
    Regen hoort er ook bij, blijft de natuur mooi groen

• 07 November 2016 - 15:22

Roel En Wil:

Beste luitjes,

Jullie hebben het fantastisch daar zo te zien.
    mooie foto's en prachtig weer,geniet er van.

• 07 November 2016 - 20:09

Joop En Loekie:

Hallo Frits en Joyce (?),

Leuk om zo met jullie mee te reizen. Joop is daar ook geweest, o.a. ook in Christchurch.
    Wees wel voorzichtig.
    We vinden het leuk jullie zo te volgen. Tot jullie volgende bericht.

• 07 November 2016 - 21:33

Fredie:

Leuk om zo een klein beetje mee te reizen met jullie! Geniet!

• 07 November 2016 - 23:41

Pieter:

Geweldig genieten. ik ben aan het sparen en wil dit ook eens meemaken. Dromen mag toch?

• 08 November 2016 - 14:43

Mario En Rita:

Allo allo

Zo te horen genieten jullie enorm! Nog heel veel plezier in dit land, met mooie plaatsjes en zo'n fantastische natuur.

• 08 November 2016 - 18:17

Ruud:

Die foto vanuit de camper is echt heel gaaf!:)

• 08 November 2016 - 21:56

Hannah:

Wow wat een mooie foto's!
    Wat ruud zegt! Wat een uitzicht vanuit de camper! Mooier wakker worden kan denk ik niet!!

Geniet ervan!
    Leuk om mee te lezen!